החשיבות של קורות חיים נכונים במהלך חיפוש עבודה
בעידן הנוכחי, תהליך חיפוש עבודה הופך למאתגר יותר בעקבות עודף היצע של מועמדים.
מתי בפעם האחרונה עדכנתם את קובץ קורות החיים שלכם?
מועמדים רבים לא מבינים באמת את החשיבות של קורות החיים, למרות שזהו המסמך שיקבע האם יקבלו זימון לראיון עבודה או סירוב מנומס בחזרה.
רוב האנשים אשר מחפשים עבודה שולחים את אותו קובץ קורות חיים למשרות בעלי אופי שונה, מכיוון שאינם מבינים את רמת ההשפעה שעשויה להיות לקובץ קורות חיים אשר כתוב בצורה ספציפית וייחודית לכל משרה.
קורות חיים שכתובים בצורה נכונה וכוללים פירוט של הכישורים והחוזקות אשר ייחודיים למועמד, יכולים לבדל אותו משאר המועמדים ולהגדיל את סיכוייו להתקבל למשרה הרצויה.
כתיבת קורות החיים היא כתיבה של שיווק עצמי, בעת הכתיבה המועמד מנסה למכור את עצמו לאותה משרה על ידי מתן דגש של מאפיינים ייחודים לכל משרה.
על מנת שקורות החיים שלכם יבלטו מבין הערימה שהם מונחים בתוכה, עליכם לוודא שהם כתובים בשפה שיווקית נכונה, שכוללת מיתוג עצמי.
זכרו, קורות החיים שלכם צריכים להיות המראה התעסוקתית שלכם ולשקף את כל היכולות שלכם בצורה המקצועית ביותר.
כתיבה של קורות חיים נכונים מתחילה בעריכת מחקר מעמיק. ערכו מחקר על המשרה, על מקום העבודה, לימדו על הארגון בו אתם מעוניינים להשתלב ומצאו קווי דמיון. חפשו במודעות הדרושים מילות מפתח רלוונטיות, וכתבו אותם בקורות החיים שלכם (במידה ויש לכם את אותן יכולות כמובן).
התאימו את תוכן קורות החיים לפי המשרה אליה אתם מתמיינים, וודאו כי זיקקתם את התכונות הרלוונטיות שמתאימות באופן ספציפי למשרה. לעיתים ישנה נטייה לפרט יותר מדי על תפקידים קודמים, ובכך לפאר ולהאדיר את הניסיון הקודם שלכם, נסו להימנע מהגדרות כלליות ומפורטות מדי.
לקורות החיים ישנה השפעה רבה ביצירת רושם ראשוני חיובי, לכן יש להקדיש זמן רב וסבלנות כאשר ניגשים למלאכת הכתיבה. שלחו את קורות החיים לקולגות מהתחום שלכם ובקשו משוב כנה ואמיתי, למדו מההערות ובצעו שינויים בהתאם.
קורות החיים מהווים את כרטיס הכניסה שלכם למשרה המיועדת, לכן עליהם לעניין את הקורא.
הקפידו על הגהה ועל אורך טקסט תקין. נסו לנסח את הטקסט בצורה מעניינת אשר מעוררת תשומת לב ומעודדת את המשך הקריאה.
עם הטכנולוגיה של היום, לא רק בני אדם יקראו את קורות החיים שלכם.
חברות רבות משתמשות בכלים מתקדמים על מנת לסנן את המועמדים בזריזות וביעילות, משמעות הדבר היא,שעדיף שקורות החיים שלכם יהיו בפורמט מסוג Word על מנת שייסרקו בצורה נכונה, ולא יקשו על המערכת.
במידה והקובץ יהיה בפורמט מסוג PDF, הדבר עלול לעכב את תהליך הסריקה ולפגוע בסיכויים שלכם להתקבל.
אין לכם תוכנת office? ,תוכלו להשתמש בGoogle Docs אשר מאפשר ליצור קבצי קורות חיים ולשמור אותם כקובץ Word.
מערכות סינון אוטומטיות או לחילופין מגייסים עובדים לרוב בשיטה של סריקת מילות מפתח רלוונטיות, לכן כאשר אתם עורכים את קובץ קורות החיים שלכם בהתאם למשרה הרלוונטית, וודאו כי הדגשתם את מילות המפתח אשר הופיעו בדרישות התפקיד, כך תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם ולעבור את הסינון הראשוני ביעילות.